Karol Ondriaš - voľby do Európskeho parlamentu, eurovoľby

O nás
Videogaléria Karola Ondriaša
Pýtali ste sa aktuálne otázky ohľadom volieb do Európskeho parlamentu
Reálne myslenie vykladané z kariet Tlačiť E-mail
Pondelok, 27 December 2010 08:51
Nikdy za socializmu by som si nepomyslel, že po prevrate 1989 slovenská spoločnosť (väčšia alebo jej menšia časť?) dokáže tak mentálne upadnúť

 

Nebudem tu uvádzať štatistické údaje o náraste vrážd, násilných trestných činov, narkomanov, sociálnych samovrážd, vrážd na objednávku, predaj ľudí, atď. po prevrate roku 1989, ktoré morálny a kultúrny úpadok spoločnosti jednoznačne dokazujú.


Myslím si: Chcel by som poukázať na fenomén mentálneho úpadku reálneho myslenia, keď ľudia po roku 1989 začali stále menej a menej reálne myslieť, a stále viac a viac veriť v astrológiu, horoskop, veštenie, vykladanie z kariet alebo bigotne v nadprirodzené sily. Myslím si, že tento mentálny rozsah myslenia je skôr na úrovni 15. storočia a nie 21. storočia.

 

Myslím si, že tieto dôkazy mentálneho úpadku reálneho myslenia, si každý môže pozrieť v médiách. Myslím si, že len na našej káblovej televízii UPC, sú prinajmenšom dva kanály, ako krásny produkt mentálneho úpadku, ktoré to dokazujú.


1. Kanál TA3: Je to veštenie z kariet – magická veštiareň. Spoznajte svoj osud. Odpovede na otázky.

2. A nový televízny kanál, ktorý sa objavil pred pár dňami (ani neviem, ako sa volá), kde sa veští z kariet 24 hodín denne s prestávkami na oddych s “Hot Girls Live!”.  Veštiace programy majú humánne názvy ako: Prvá pomoc, Tvoj anjel, Ezoterická poradňa…, ľudia si dávajú veštiť o zamestnanie, ľudské vzťahy, zdravie, atď. Významné je aj to, že tento nový veštiaci TV kanál nahradil nemecký kvalitný TV kanál “Deutsche Welle”. Zrejme ľudí, ktorí vedia reálne myslieť je stále menej a menej, alebo jednoducho slovenský motrok (moderný otrok) reálne myslenie nepotrebuje a v budúcnosti mu bude len príťažou.


Ostáva len otázka:


Je náhrada reálneho myslenia za veštenie s kariet u slovenských motrokov prirodzený kapitalistický degeneračný vývoj, alebo niekto k nášmu degeneračnému vývoju profesionálne pomáha?


Myslím si, že odpoveď je jednoznačná. Náhrada reálneho myslenia za veštenie z kariet je prirodzený degeneračný vývoj, ako produkt kapitalistických politických a ekonomických vzťahov, ktorému prirodzene pomáhajú naši kolonizátori. Zrejme, sú na to vypracované profesionálne postupy, ktoré sa po roku 1989 začali u nás uplatňovať. Myslím si, že sme tak výnimočná ľudská vzorka, že nás používajú ako skúšobná populácia na testovanie nových postupov na tunelovanie mozgov, premývanie mozgov a vyrábanie morálnych úchylákov. Pozerajúc vyššie uvedené TV kanály, myslím si, že sa im to dobre darí.


Načo motrokári potrebujú populáciu, ktorá nemá reálne myslenie?
No predsa, na všetko, napríklad:


Britské listy: 23.12.2010: Julian Assange: Závisí na britské veřejnosti, jestli zahynu, či nezahynu v americkém vězení.


A čo na to slovenská verejnosť?
Nič.
Prečo nič?
Lebo slovenskú verejnosť zaujíma niečo iné.
A čo?
Všetko to, čo im kolonizátori nakázali.
A to je čo?
Všetko to, čo nesúvisí s reálnym myslením.
Podnikne slovenská verejnosť niečo proti tomu, aby Julian Assange nezahynul v americkom väzení?
Nepodnikne nič.
Prečo?
Po prvé: Nevie podstatné informácie o Julianovi Assangeovi. A po druhé. Nemá na to čas, je to príliš reálne, a skúmať realitu si už odvykli. 
Tak im to vysvetlite.
Ľuďom, ktorý veria vešteniu z kariet, astrológom, horoskopom alebo  bigotne v nadprirodzené sily, to už nevysvetlíte. Veď o tom nám ide.


Karol Ondriaš
27.12.2010
Ondrias.sk

Komentárov
Vyhľadávanie
avanti   |2010-12-28 22:08:34
V súčasnej totalite kapitálu je jedno na čom zarábáte a ľudská
hlúposť, jak sa zdá, je nekonečná.Dá sa to ilustrovať i na príklade 5
krát vačších investícií do liekov na mužskú potenciu a u žien do
silikónov než na výzkum Alzheimerovej choroby.Preto budeme mať za pár rokov
stareny s velkými prsiami a starcov s tvrdými penismy, ale nikdo z nich si
nebude pamatovať na čo im to je,jak poznamenal istý brazílský onkolog.
irdun   |2010-12-30 17:54:16
Viery vo vselico dnes frcia, krestanstvo je (okrem degenerujucej a vymierajucej)
europy na vzostupe, presne tak aj islam, vychodne nabozenstva, tzv. ezoterika a
viete preco pan autor?
Ja vam to pezradim, komunisti slubovali ludom ze im daju
raj na zemi a za 40 rokov im dali h0vn0, nizku zivotnu uroven, ostnate droty na
hraniciach, neslobodu, rozkradanie, papalasstvo, protekciu...tak ze ked
socializmus sa dokulhal do svojho konca v 2. polke 80. rokov aj sprosty musel
vidiet kam to cele speje.Ludia prestali uz davno verit v raj na zemi, zacali
verit v raj na druhom svete co je ovela tazsie vyvratit v praxi...
Gusto   |2011-01-02 04:58:20
Nato aby zapad vyzeral prosperujuco, musi 2/3 sveta zit za dolar na den. Ja by
som komunistom poradil. Otrocina. Zotrocovat inych vedie k prosperite. Skuste sa
spytat kapitalistu ci dokaze vykoristovat stroj.
Gusto  - Kuba versus NATO,imperializmus,kapitalizmus   |2011-01-02 07:17:13
Co poskytuje komunisticka Kuba svetu? Lekarsku starostlivost. Kuba je najvacsim
medzinarodnym poskytovatelom lekarskej pomoci na
svete.
http://axisoflogic.com/artman/publish/Artic le_61920.shtml
Gusto  - Cuba   |2011-01-02 07:19:50
Tu je link ktory pracuje
http://www.axisoflogic.com/artman/publish/
Article_61920.shtml
krestansky socialista  - Iste, máte úplnú pravdu, ale:   |2011-01-04 22:19:10
Pán Ondriaš, verte-neverte, hoci sa sám pokladám za priaznivca
komunizmu, vôbec mi to neprekáža veriť "bigotne v
nadprirodzené sily", ako píšete vyššie. Dokonca mi to vôbec
neprekáža v mojej práci v oblasti prírodných vied, a nenachádzam v
tom žiaden rozpor

Samozrejme, mam na mysli vieru v Boha, nie javy ktoré spomínate vo svojom príspevku - hoci pre Vás to
pravdepodobne predstavuje jednu a tú istú vec. Nemyslím si ani, že
náboženská viera by nevyhnutne mala viesť k iracionálnemu správaniu,
že by bola implicitne v konflikte s "reálnym myslením".
Samozrejme, byť môže, a často aj je - to však závisí od jej
konkrétnej formy a od jednotlivého človeka. Iracionálna
bola často aj "viera" komunistov. Ale áno, áno... Učenie komunizmu sa v posledných desaťročiach
existencie reálneho socializmu zvrhlo na svojráznu
obdobu náboženstva, napriek proklamovanému "vedeckému
charakteru". Najmä svojou absolútnou nekritizovateľnosťou,
uzavretím sa pred podnetmi zvonku. Zo zobraných spisov
Marxa, Engelsa a Lenina sa začalo citovať ako z "komunistického
Písma svätého". Podobne ako sa citáty z kresťanskej
Biblie využívajú na podporu veľmi odlišných a často až
protichodných stanovísk rôznych cirkví, tak sa aj z Marxa a Lenina
citovalo podľa potreby - stačí vhodne vyselektovať citát tak, aby
sa čo najlepšie na podporu vlastného stanoviska, prípadne ho vytrhnúť
z kontextu. Spomeniem len Chruščovov revizionizmus, ktorý sa
navonok prezentoval ako "návrat k Leninovi". Takým istým
heslom sa dokonca neváhal prikryť aj samotný zradca Gorbačov!

Sam
som za obrodu komunistického hnutia, to však nepôjde len tak, v
štýle "čo sme si - to sme si, teraz sa ide ďalej".
Nepôjde to bez hĺbkového prehodnotenia mnohých zaužívaných
postojov, vrátane niektorých oblastí marxistickej teórie (píšem marxistickej, hoci Marx samotný nemá patent na komunizmus, a nemusí byť jeho
jediným zdrojom). Nuž a jedným z hlavných imperatívov je - podľa
mňa - zbavenie komunizmu jeho "pseudonáboženského
charakteru", a jeho návrat na pozície skutočne vedeckého učenia. Na to je nevyhnutné umožniť jeho úplnú, slobodnú a otvorenú diskusiu (vrátane samotných diel Marxa a Lenina), pretože skutočne vedecká
teória sa môže obhajovať iba vedeckými argumentami, a
nie autoritou jej zakladateľov (a už vôbec nie autoritou súdruhov
z ŠT. Samozrejme, s tým že si budeme ved...
krestansky socialista  - pokračovanie...   |2011-01-04 22:22:44
...(a už vôbec nie autoritou súdruhov z ŠTB ). Samozrejme, s tým že
si budeme vedomí obmedzení vyplývajúcich zo samotného charakteru
väčšiny spoločenských vied ako neexaktných vied, kde je často veľmi ťažké poskytnúť jednoznačný
"matematický" dôkaz istej teórie.

Hoci som teda priaznivcom
komunizmu (aj jeho marxisticko-leninskej verzie), mám na viaceré
veci vlastný, často aj kritický názor. Taktika "socializmus mal
možno nejaké maličké chybičky krásy, ale inak bol super, len
potom prišiel zradca Gorbačov a všetok tento raj zanikol ako
mávnutím čarovného prútika" je nezmyselná. Je vlastne
prejavom "buržoázneho idealizmu", snažiac sa vysvetliť
všetko osobnými zlyhaniami (zradou, ľudskými kvalitami,
predajnosťou atď.) jednotlivcov. Ja, ako správny kresťanský socialista sa pridržiavam historického materializmu a snažím sa teda vychádzať z objektívnej situácie v celej
spoločnosti, hľadať zákonisti ktoré priviedli ku
katastrofe 89-teho roku.

Niektoré z príčin krachu sú obsiahnuté
už v samotnej Marxovej teórii. Najmä v tom, čomu ja
hovorím "materialistický fundamentalizmus". Používate ho i
Vy vo svojej knihe Človek alias programovaný biologický
stroj, citujem:

"Že my, Homo sapiens sapiens, sme len
naprogramované biologické stroje s možnosťou ďalšieho programovania po celý náš život."
krestansky socialista  - pokračovanie...   |2011-01-04 22:23:37
Poslednú časť vety som zvýraznil, a nie bez príčiny. Takisto som
prednedávnom natrafil v antikvariáte na knihu Úvod do studia společenských věd, vydanú v 80-tych rokoch, a pri listovaní som objavil nasledujúce
tvrdenie, v knihe naviac ešte zvýraznené, zrejme mu autori
pridávali kľúčový význam:

"Lidská špatnost zmizí jakmile
vymizí životní podmínky které ji zplodili".

Toto je však priam ukážkový BLUD. Naviac ešte blud kľúčový, keďže viera v to, že ľudské
správanie, vrátane "lidské špatnosti", je podmienené iba
vonkajšími podmienkami, samozrejme v učení Marxa podmienkami sociálnymi, bol jedným z hlavných omylov a zároveň príčin pádu komunistických
režimov.

Na základe tohoto nezmyselného tvrdenia
samozrejme komunisti (marxisti) pevne verili, že zmenou podmienok
(odstránením sociálneho útlaku, nastolením spravodlivejšieho systému
atď.) jednak automaticky vymiznú všetky spoločenské neduhy, a
tiež že ľudia s radosťou a nadšením prijmú socializmus. Tieto
očakávania sa však nenaplnili. Komunisti sa
pokúšali vysvetlovať, objasňovať,
"zvyšovať uvedomelosť" - zase nič. Ľudská povaha zostala
v mnohom taká ako predtým. Nuž, čo im zostávalo? Použiť silu -
keďže ako sami pripúšťali, sa jednalo o diktatúru proletariátu (tak ako sa teraz nepochybne jedná o diktatúru Kapitálu).
Z toho potom vyplynula značná časť tzv. "zločinov
komunizmu" (ktorých existenciu tu nebudeme úplne popierať, že
áno). Lenže toto vyriešilo problém iba na povrchu - jednak samozrejme
došlo k nespravodlivostiam na jednotlivých ľuďoch, čo však bolo
spoločensky oveľa nebezpečnejšie, vytvorila sa vrstva
"prispôsobencov", ktorá prijala socializmus iba
navonok, nestotožnila sa z jeho základnými princípmi, napriek tomu
sa však integrovala do jeho štruktúr. Toto predznamenávalo budúci
vývoj, keď na konci éry reálsocializmu sa nenašiel
z mnohomiliónovej armády komunistov takmer nik, ochotný brániť
ideály na ktoré ešte donedávna prisahal.
krestansky socialista  - pokračovanie...   |2011-01-04 22:24:34
Samozrejme, sociálne prostredie naozaj formuje človeka, avšak ani to
najlepšie, najbohatšie, najkultúrnejšie a najharmonickejšie
prostredie nikdy nezaručí, že sa v ňom
vyvinie "charakterný" človek. Nepomôže tu žiadne
"programovanie". Hoci aj - podľa mňa - bude v priaznivom
prostredí počet "asociálov" skutočne klesať,
môžu prejsť i stáročia kým sa táto zmena naozaj stane
signifikantnou.

V tomto sa teda predstava väčšiny náboženstiev a
"duchovných" smerov o človeku a jeho povahe ukázala byť realistickejšou, než predstava klasického marxizmu.
Mimochodom, čo sa týka toho "preprogramovania" človeka, to
je práve jednou z vecí ktoré mnohých na komunistickom svetonázore
odpudzujú (hoci našťastie táto predstava dnes zďaleka nie je vlastná všetkým).
Ľudia proste chcú myslieť tak, ako chcú myslieť, a nie tak,
ako uzná za potrebné nejaký "programátor". A kto bude ten
všeznalý a všemocný programátor, kto bude rozhodovať o
charaktere programu, čo je pre človeka dobré a čo nie? Zase
nejaká úzka špička "ÚV"???

Čiže opatrnosť je na
mieste. Toto sú totiž práve tie metódy sociálneho inžinierstva, ktorých sa veľa ľudí obáva a odsudzuje ich ako totalitné.
Totalitné nie v tom zmysle ako je to denne prezentované v médiách, s
nejakými gulagmi atď. - to sú skôr sprievodné javy. Skutočnou
podstatou totality je bezpodmienečné podriadenie sa všetkých a
všetkého, až do úrovne každodenných maličkostí,
jednotnej ideológii, na ktorú jednotlivec nemá žiaden vplyv, a
rozhoduje o nej výhradne "programátor". Mimochodom,
metódy sociálneho inžinierstva sú výdatne využívané dnešným
režimom, a to v oveľa účinnejšej, hoci menej nápadnej
forme. Nesnažme sa robiť to isté.
krestansky socialista  - dokončenie   |2011-01-04 22:25:00
Čiže jednou zo základných otázok pre budúci socializmus (Socializmus
2.0) je, čo urobiť s ľuďmi, ktorí sa plne nestotožnia
s celospoločenskými normami? Nemám vôbec na mysli nejakých
asociálov či zločincov. Môže sa jednať napr. o vyznávačov "ópia ľudstva", čiže o veriacich ľudí. Čo s nimi? Čo navrhujete osobne Vy,
pán Ondriaš? Mohli by ste podrobnejšie objasniť svoj postoj v
tejto oblasti? Keďže sa na facebooku označujete
za "militantného ateistu", je zrejme Váš postoj k
náboženstvu vyhranene negatívny. Znamená to však, že ak by ste mali
tú možnosť, potláčali by ste mocensky náboženstvá (a iné
duchovné smery)? Ja sa sám považujem sa veriaceho, ale nikdy som
sa neprofiloval ako "militantný kresťan", pretože nevidím
zmysel v nanucovaní ľuďom akéhokoľvek názoru, medzi iným
i náboženského.

Teším sa na Vašu odpoveď. Pri pridávaní
komentáru som zadal aj email, ak by ste uprednostnili
osobnú odpoveď.

"Kresťanský socialista"
krestansky socialista  - ...ešte niečo   |2011-01-05 12:53:44
Vrátil by som sa ešte k téme príspevku.

Samozrejme, že
niekto "degeneračnému vývoju profesionálne pomáha". Vec
súvisí s "morálnymi retardátmi" ktorých spomínate v
inom článku. Cez celý masmediálny komplex prebieha obrovská a cielená kampaň na znižovanie intelektuálnej a morálnej kvality národa. Ja na
to používam výraz lumpenproletarizácia proletariátu. Z normálneho, zdravého, uvedomelého proletariátu pritom vzniká
chaotický a degradovaný lumpenproletariát. Tento je na rozdiel od
skutočného proletariátu pre buržoáziu neškodný. Dôraz sa kladie na iracionalizáciu vedomia (veštkyne, rôzne
pseudovedecké teórie atď., ale tiež znižovanie úrovne
všeobecného vzdelania!), zvyšovanie kvantity informácií
pri súčasnom znižovaní ich kvality (informácie a la Nový čas,
JOJ a pod., výsledkom ktorých je povrchný prístup k informáciám),
morálnu degradáciu človeka (záplava sexu, násilia, sadizmu,
úchylnosti).

Téma na veľmi obsiahlu diskusiu.
krestansky socialista  - Likvidácia vzdelanosti   |2011-01-05 13:36:34
Čo sa týka napr. spomínanej iracionalizácie vedomia: v súčasnosti prebieha zákerná kampaň proti všeobecnému
vzdelávaniu, pod zámienkou "približovania sa vzdelávania
praxi". Dôraz sa kladie výhradne na bezprostredne použiteľné
poznatky, bez širších súvislostí. Všeobecné vzdelanie, ale napr.
aj univerzitný základný výskum sa označuje ako zbytočnosť, ako "drahá zábavka pánov
profesorov". V susednom Rakúsku v rámci šetrenia ("reformy"
VŠ vzdelávania) navrhujú zrušenie
viacerých "nepotrebných" odborov. Týka sa to napr. archeológie, ale tiež arabistiky (pri súčasnom náraste významu arabských krajín!).

Ale ušetrené
kupodivu nezostali ani prírodné vedy. Tieto sú vraj
"príliš drahé" (vzhľadom k ich
experimentálnemu charakteru). Veľkou Britániou sa práve z
tejto príčiny prevalila vlna zatvárania katedier chémie, sú vraj
"nerentabilné". Ako vlastne môže byť základný výskum rentabilný???

Čiže ani humanitné odbory, ani prírodné vedy... Čo nám nakoniec
zostane? Informatika a management? Plus zaškoľovacie stredisko
pre prácu v "slovenských" automobilkách"?
Karol Ondrias  - Odpoved Krestanskemu Socialistovi   |2011-01-06 07:01:51
Vazeny pan Krestansky Socialista,

Vazim si Vas prispevok, lebo je vecny, az
vedecky kriticky a ozaj diskusny. Velkou vacsinou s nim súhlasim. Popisuje
realitu.
Budem diskutovat len k tomu s cim nesuhlasim:


1. Rozchadzame sa
v názore „co je bigotna (fundamentalna) viera v nadprirodzene sily“. Podla
vasho diskusneho prispevku , vy rozhodne medzi nich nepatrite. Vas prispevok je
velmi realny.
Bigotnou – fundamentalnou vierou sa riadia akýkoľvek
veriaci, ktorí v mene viery sa chovajú iracionalne. Napriklad: Minulotyzdenne
vybuchy bomb v katolickych kostoloch, ktore tam dali bigotni prislusnici inej
viery; sucasne zabijanie sa medzi Sitmi a Sunitmi. 150 rokov vojen medzi
katolikmi a protestantmi. Kriziacke vypravy, boj krestanom proti komunizmu
...atd. Bigotna viera ludi v nadprirodzene sily bola v minulosti mnohokrat
zneuzita. Naposledy v byvalom socialistickom bloku pri odstraneni socializmu.



2. Diskusia k "Lidská špatnost zmizí jakmile
vymizí životní
podmínky které ji zplodili".
S týmto s vami suhlasim tak na 30%. V
súčasnosti sa odhaduje, že clovek ma 50% vlastnosti geneticky danych a 50%
ziska vplyvom prostredia.


3. Moj postoj ako "militantného
ateistu". Veriacich rozdelujem na: Abstraktne veriacich a na Bigotne
veriacich-ktorych som definoval vyssie. Nemam nic proti abstraktnym vieram,
alebo racionalnym vieram v cokolvek (tu je definicia zlozita).
Militantny
ateista znamena, ze nebudem pasivny ateista, ale moje ateisticke nazory budem
vysvetlovat a presadzovat (napriklad, ze budem o nich pisat). Budem sa snazit
hlavne, aby bigotni-fundamentalni veriaci pochopili ich negativne spravania. Som
proti zakazom nabozenstva, tie nevedu k cielu.

Pekny den
Karol
Ondrias
ondrias.sk
krestansky socialista  - re: Odpoved Krestanskemu Socialistovi   |2011-01-11 15:04:25
Ďakujem za podrobnú odpoveď!

Samozrejme, očakával som že sa
nezhodneme vo všetkom, veď inak by ste neboli komunista, ale niečo
iné, napr. kresťanský socialista

Mne šlo skôr o
principiálny postoj. Stretávam sa totiž často v internetových
diskusiách s rôznymi kategóriami ľudí ktorí sú za socializmus,
a sú medzi nimi mnohí veriaci. Mimochodom, samo osebe zaujímavý
jav... Na niektorých ruských pro-komunistických fórach som mal pocit,
že tvoria niekedy aj väčšinu (tzv. "pravoslávni
komunisti". "To jsou paradoxy", ako vravieval náš
niekdajší dizidentský prezident

Čím to bude? Okrem
iného ich IDEALIZMOM. Po naozaj drvivej porážke komunistického hnutia (nebudeme si nič
navrávať) si ďalšia viera v neho vyžaduje naozaj značnú
dávku idealizmu. Mimochodom, komunizmus je podľa mňa zaujímavý a
paradoxný hybrid - oficiálne sa hlási k radikálnemu, priam militantnému materializmu, na
svoje fungovanie však vyžaduje od svojich zástancov
ohromný stupeň idealizmu... To bude asi tá DIALEKTIKA
krestansky socialista  - re: re: Odpoved Krestanskemu Socialistovi   |2011-01-11 15:25:33
Iste, každá viera ak je slepá, može viesť k zlému koncu. Ale netýka sa to len náboženskej viery, ale akéhokoľvek svetonázoru či idey, medzi inými aj ateizmu -
spomenieme napr. štátny ateizmus bývalého režimu (nebudeme
tu predstierať že žiadne prenasledovanie veriacich sa nekonalo, že
áno, aj tak by nám nik neuveril).

Každá abstraktná idea, ak stratí zo zreteľa človeka, sa môže stať
zhubnou.


Citácia:
Bigotna viera ludi v nadprirodzene sily bola v minulosti
mnohokrat
zneuzita. Naposledy v byvalom socialistickom bloku pri odstraneni
socializmu.


Áno, súhlasím. Bola všemožne zneužitá mnohokrát v histórii,
vrátane 89-teho. Jedná sa najmä o katolicizmus, vzhľadom k
povahe Vatikánu ako svetskej, mocenskej organizácie. Vatikán už po
vojne uzavrel "nesvätú alianciu" s antikomunistickými
silami, vedenými USA, a prispel nemalou mierou k reštaurácii
kapitalizmu najmä v štátoch strednej Európy. Čím si ale sám vykopal hrob, ako sa jasne ukazuje v posledných rokoch, pretože spomínané sily sa
ukázali byť nielen antikomunistickými, lež aj vyhranene protikresťanskými. Jeho osudom bude nútené manželstvo s práve týmito silami - z tohoto
objatia sa tak ľahko nevymania...
Tomáš Ondrovič  - Ateizmus   |2011-01-09 17:11:23
teda teoria prazdnoty je vobec ta najparadoxnejsia filozofia, ktoru clovek za
tych milion rokov vymyslel.

Ateizmus je podla mna povrchnost, vyhybanie sa
hlbsiemu uvazovaniu. Pretoze ak by si ateista skutocne uvedomil svoju kratucku
perspektivu niekolkych rokov, musel by spachat samovrazdu.
Ateisti tuto otazku
maju vyriesenu tak, ze nad nou proste neuvazuju. Snazia sa rozptylit svetskymi
zalezitostami.

Z hladiska ateizmu dokonca neexistuje ani dobro a zlo,
neexistuje ani spravodlivost, existuje iba "NIC" a vsetko sa raz premeni
na "NIC".

To je hrozostrasna filozofia, ja si to ani nedokazem
predstavit.
Prokop  - Tomáš Ondrovič - Ateizmus   |2011-01-10 15:20:53
Doporučujem FREUD SIGMUND Die Zukunft einer Illusion (1927)Skvelá kniha,
viackrát som ju s pôžitkom čítal, existuje aj český preklad...

tiež
FROMM ERICH Die Kunst des Liebens, kapitolu láska k bohu

Ak chceš naozaj
vedieť pravdu o bohu...
krestansky socialista  - AD: Sigmund Freud   |2011-01-10 16:31:37
Tak trochu sa divím ľuďom, ktorí majú problém s náboženským
"tmárstvom", ale pritom vôbec žiaden problém
so pseudovedeckou teóriou Freuda i s jej výkladom snov. To už radšej doporučujem nejaký kvalitný snár

Inak ale nič proti snom... Nenadarmo sa medzi národom hovorí: ČO
SA BABE CHCELO, TO SA BABE PRISNILO. Platí to aj
o Freudovi.

Samozrejme, nič proti ateizmu. Vo svojej podstate je to
takisto VEC VÝBERU, práve tak ako aj náboženstvo (duchovné smery). Inak ale súhlasím s
tým, že dôsledný ateista musí úplne zákonite dospieť k NIHILIZMU. To, že len zanedbateľná menšina ateistov je zároveň nihilistami,
môže byť spôsobené ich nedôslednosťou

Ale ako hovorím,
nič proti akejkoľvek viere, teda ani proti viere ateistu v
neexistenciu Boha. Inak do podobných diskusií sa púšťam nerád, jednak
nerád ovplyvňujem ľudí, ale predovšetkým si myslím, že na to
NIE JE VHODNÝ ČAS. Mali by sme sa snažiť skôr zhodnúť na
spoločnom menovateľovi, tak veriaci ako aj neveriaci, inak sa nám
môže ľahko prihodiť, že onedlho už tu nebude mať KTO filozofovať
nad existenciou Boha...
krestansky socialista  - re: re: re: Odpoved Krestanskemu Socialistovi   |2011-01-11 15:50:06
Aby sme ale nekrivdili RKC, v ktorej je napriek všetkému množstvo
cenných ľudí: týka sa to v rôznej miere aj iných cirkví. Osobitnou
a temnou kapitolou je tzv. "americké kresťanstvo" -
obzvlášť fanatické, bigotné protestantské cirkvi a cirkvičky
USA. Tieto sa okrem iného postavili plne do služieb US-amerického
imperializmu.

Relatívne najlepšie z toho vychádzajú cirkvi
ortodoxné (pravoslávne). Tieto vzhľadom k svojmu charakteru sú
viac "demokratické", menej zasahujú do politiky, a menej sa
snažia nanútiť ľuďom konkrétne predstavy o usporiadaní
spoločnosti. Postoj ruskej RPC voči komunistom je (kupodivu)
benevolentný - v závislosti od postojov jednotlivých
jej predstaviteľov. Vedenie sa samozrejme snaží kopírovať postoje
dnešného politického vedenia Ruska, našťastie však tieto nie
sú všeobecne záväzné, a existujú aj opačné tendencie.

Celkovo
je príčinou tendencia k tzv. "konštantínovskému
kresťanstvu", čiže závislosť cirkvi od štátu a
všeobecne od vládnucej triedy, etablovaná po
vyhlásení kresťanstva za oficiálne štátne
náboženstva Rímskeho impéria. Cirkvi (najmä tie tradičné) sa po
stáročia správali ako akési "ministerstvo kultúry"
štátu, poskytujúc mu ideologickú základňu. Na druhej strane,
štát im poskytoval ochranu a ideologický monopol, chrániaci cirkev od každej konkurencie (vnútornej i vonkajšej), a
umožňujúci vynucovanie si "viery" a konformity poddaných
štátu. Cirkvi si na to zvykli do tej miery, že majú dnes problém
existovať bez ochranného pláštika štátu. Dôkazov je nadostač,
i u nás na Slovensku.
Tomáš Ondrovič  - Freud by nemal byt za vzor   |2011-01-11 15:51:53
ale ved Freud spachal samovrazdu.

:-)

Podla mna nas mozog nie je stavany na
ateizmus. Ateizmus, ak je mysleny vazne, vedie k samovrazde, pretoze ateizmus
nihiluje vyznam cohokolvek.

A skutocne vsimol som si, ze ateisti JUMPUJU, to
znamena, ze vnutorny pocit prazdnoty, nicoty potlacaju neustalym drazdenim
nervovej sustavy. Zi, rychlo si uzi, koniec sa blizi.

Na druhej strane musim
povedat, ze som vypozoroval nieco ako nabozensky ucinok komunizmu. Poznal som
skutocneho komunistu a ten nic nepredstieral a pozoroval som u neho skutocne
slachetne crty osobnosti, obrovsku odvahu a ziaden strach zo smrti. Myslim, ze
je to preto, ze moralka naplnuje srdce cloveka, nemusi to byt nabozenstvo.
Prokop  - krestansky socialista - AD: Sigmund Freud   |2011-01-11 15:56:41
Doporučujem FREUD SIGMUND Die Zukunft einer Illusion (1927)

nie výklad
snov...
Prokop  - Tomáš Ondrovič - Freud by nemal byt za vzor   |2011-01-11 15:59:35
vedel som že po knižke nesiahnete...

Freud ako 82ročný v 1938
emigroval do Anglicka, kde aj zomrel, trpel rakovinou čeluste
krestansky socialista  - @ vedel som že po knižke nesiahnete   |2011-01-11 18:03:22
- ale možno predsa siahnem, ja som už prečítal i horšie veci než je Freud


Je ale bohužiaľ zaradený v poradovníku na n-tom mieste, pričom n je
dosť vysoké číslo Momentálne sa snažím prelúskať cez
systematické štúdium Marxa a Lenina (nech viem čo obhajujem), a to má
prednosť, Freud príde až po nich.
Prokop  - krestansky socialista - @ vedel som že po knižke   |2011-01-11 21:29:47
nechápem prečo ma urážate, keď viete že Freud a jeho myslenie, jeho
skvelá kniha o kresťanstve je moje/moja najobľúbenejšie/ia

inak by som
Vám odporučil inú www, nejakú katolícku

Marx sa tiež vyjadril
jednoznačne na adresu takých ako ste vy a viac sa otázkou psychiky, jej
degenerácie v zmysle kresťanstva nezaoberal na rozdiel od Freuda
krestansky socialista  - ???   |2011-01-11 22:32:23
Ja Vás niekde urážam??? To snáď nie. Iba som uviedol svoj názor, že
Freuda neznášam. Uráža Vás snáď vyjadrenie
odlišného názoru?

"Marx sa tiež vyjadril jednoznačne na
adresu takých ako ste vy" - viem si VEĽMI ŽIVO predstaviť, AKO asi by sa vyjadril Marx na adresu Freuda, ak by sa bol toho dožil.
Pokiaľ viem, freudizmus bol aj v minulosti vždy hodnotený ako smer v
rozpore s M-L.

Ale nebudem sa k Freudovi zatiaľ vyjadrovať, kým sa
s ním bližšie neoboznámim, inak by som
postupoval neprofesionálne. A jeho knihu si rád prečítam, je vždy
prínosné prečítať si argumenty seriózneho odporcu - poučka, ktorou
sa mimochodom mali riadiť aj súdruhovia za minulého režimu, a nie
jednoducho zakázať akúkoľvek diskusiu.
Tomas Ondrovic  - Prokop   |2011-01-12 16:04:36
Jaj, pardon, Freuda poznam.Cital som od neho metafyziku lasky este ako
student.

Lenze cca pred 10 rokmi som stretol cloveka, kotemu vsetci
psychoanalytici nesiahaju ani po clenky.
Ten clovek je jasnovidy, povie vam naco
prave myslite, povie vam akykolvek detajl z vasej historie. Uzdravuje ludi
dotykom ruky, je akoby magneticky, drzia na nom rozne predmety /aj nezelezne/,
dokaze v ruke roztavit ocelovu lyzicku.
Inak chystam aj jeden experiment, pan
Ondrias s nim predbezne suhlasil, tykajuci sa tychto paranormalnych javov.
Tomas Ondrovic  - a kde je moj   |2011-01-19 13:55:29
prispevok o 13. komnate demokracie?
orol   |2011-01-20 19:04:46
je tam kde aj bol v inom clanku
Len registrovaní užívatelia môžu pridať komentár!

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Anketa

Ste za znárodnenie strategického majetku?
 

Externé odkazy