KSS: Podpora výstavby futbalového štadióna prispeje k nárastu sociálnej nespokojnosti Tlačiť
Štvrtok, 23 Júl 2009 11:40

http://www.ondrias.sk/images/P041e1664_stadion.pngKomunistická strana Slovenska (KSS) vyjadruje údiv nad tvrdením Robera Fica, že výstavba futbalového štadióna je protikrízovým opatrením. Podľa predsedu vlády možno zrejme ľubovoľnú investíciu štátu do výstavby čohokoľvek vyhlásiť za opatrenie namierené proti kríze, nakoľko je spojená s pomocou slovenským firmám. V danom prípade teda ide o pomoc veľkopodnikateľovi Ivanovi Kmotríkovi, Františkovi Laurincovi a ďalším.

 

 

Tak, ako bolo pravdepodobne v minulosti potrebné pomôcť napr. firme Juraja Širokého, spoločnosti J&T a ďalším, samozrejme, v rámci boja proti kríze. KSS sa pri všetkej úcte k športu obracia na predsedu vlády s otázkou, či mieni pokračovať v boji proti kríze výstavbou tenisových kurtov a golfových ihrísk.

 

Investícia štátu do výstavby štadióna vo výške 69,12 milióna eur (2,082 miliardy Sk) je v čase nastupujúcej hospodárskej krízy jedným z najnerozumnejších krokov, vedúcich k plytvaniu peňazí, ktoré možno použiť na nevyhnutnú podporu zamestnanosti napríklad v rámci výstavby podnikov, ciest a iných hospodársky prínosných objektov. Na Slovensku je v súčasnosti tretia najvyššia nezamestnanosť v rámci krajín Organizácie pre hospodársku spoluprácu a rozvoj (OECD) na úrovni viac ako 11%. KSS varuje vládu SR, že perspektívy vývoja nezamestnanosti sú katastrofálne a nerozumné investície povedú k rapídnemu nárastu sociálnej nespokojnosti.

Karol Ondriaš
Člen predsedníctva ÚV KSS

Komentárov
Vyhľadávanie
Chupa Kadyrov  - A predsa sa zide!   |2009-07-23 20:23:57
Neostava nic ine len dufat, ze po skorej socialistickej revolucii bude
proletariat vyuzivat stadion na hromadnu popravu rozkradacov socialistickeho
majetku. Z tohto dovodu este treba poziadat pana pseudosocialistu Roberta
"Janosika" Fica, aby zdvojnasobil kapacitu pre divakov.
Filip Zvědělík  - KSS   |2009-07-24 01:08:22
Je síce pekné, že KSS kritizuje vládu SR za zbytočné premrhávanie
verejných financií, ale na druhej strane KSS nič pre ľudí nerobí,
neaktivizuje ľudí prostredníctvom Červených odborov, ktoré už dávno mala
KSS spoluzaložiť, nemá ľavicový program pre ľudí. Zo strany KSS vidím
iba kritiku, no riešenia chýbajú. Pracujúci ľud, nezamestnaní i
dôchodcovia nechcú počuť iba kritiku, ale aj konkrétne riešenia!
Riso  - Re: Filip Zvědělík   |2009-07-24 02:24:51
Konkrétne riešenia sú dávno pomenované: znárodnenie strategického
majetku, štátom regulovaná výroba a garancia sociálnych istôt...
Filip Zvědělík  - Garancie   |2009-07-24 11:40:13
Ľudia chcú počuť čísla, napr.:
- postavíme ročne 30 000 bytov
-
mladomanželské páry dostanú od štátu byt a mladomanželskú pôžičku
-
rodiny, ktoré majú 3 a viac detí budú platiť nižšie dane
- minimálna
mzda sa zvýši na 13 000 korún
- dôchodky budú každý rok valorizované o
20%
- zavedieme 13. a 14. dôchodok
- znížime nezamestnanosť po 8%
-
obnovíme zbrojársky priemysel, čím vytvoríme nové pracovné miesta
-
vytvoríme nový spravodlivý Zákonník práce
- a tak ďalej

KSS musí
prísť s programom, kde budú konkrétne čísla, ktorým ľudia ľahko
porozumejú.
Riso   |2009-07-24 14:40:26
Viaceré veci sú aktuálne v príprave, počkajte ešte...
Filip Zvědělík  - Program KSS   |2009-07-24 18:34:30
Ja už však čakám 6 rokov na to, keď príde KSS konečne s programom pre
ľudí, s programovými cieľmi, ktoré sú z môjho pohľadu prioritné a
môžu byť zaujímavé aj pre ľudí. Moja predstava o tom, že by boli
vytvorené Červené odbory, ktoré by skutočne zastupovali záujmy
pracujúceho ľudu je však skôr útopistická a zrejme nie je v záujme ÚV
KSS takýmto silným prostriedkov presadzovať politiku pre ľudí a KSS sa bude
radšej i ďalej spoliehať na politiku KOZ, ktorá už dávno kolaborovala a
zradila svojich členov. A konečne by bolo načase, ak by sa KSS vrátila k
predvolebným plagátom pre komunistov typickým, čiže zobrazovanie
robotníkov, roľníkov, nie pánov v kravatách.
Riso   |2009-07-24 22:32:44
S tvrdením, že KOZ kolaboruje so SMEROM úplne súhlasím, osobne sa domnievam
že vláda a KOZ by mali byť zo strany KSS kvôli tomuto faktu ostro
kritizovaní. S nutnosťou vytvárania odborov reprezentujúcich skutočné
záujmy pracujúcich súhlasím. Myslím si, že socialistické hnutie potrebuje
rovnako robotníckych a roľníckych lídrov, rovnako lídrov pracujúcej
inteligencie. Som presvedčený o tom, že KSS by sa mala v istej oblasti
prispôsobiť moderným metódam propagácie kvôli nutnosti realizácie toho,
čo spomínate - existencii organizácie efektívne reprezentujúcej záujmy
pracujúcich. Akákoľvek prínosná aktivita je vítaná a som presvedčený,
že je potrebná vyššia miera súdržnosti robotníkov, roľníkov a
pracujúcej inteligencie a vzájomnej spolupráce pri realizácii spoločného
cieľa. V rámci efektívnej spolupráce je nutné zabezpečiť distribúciu
tlačovín klasického typu, zároveň je však potrebná modernizácia postupov
v inej oblasti propagácie. Myšlienku Červených odborov ako silnej
organizácie zastupujúcej práva zamestnancov podporujem a som presvedčený o
tom, že jej existencia plne zodpovedá tak záujmom KSS, ako aj záujmom
zamestnancov a drobných živnostníkov.
Filip Zvědělík  - Červené odbory   |2009-07-25 16:38:15
Teší ma, že súhlasíte s mojím názorom ohľadom Červených odborov, ale
ja osobne som ešte nezaregistroval zo strany ÚV KSS záujem a odhodlanie
konečne v tomto smere konať, tak ako aj v mnohých iných oblastiach. Mnoho
členov KSS je ešte síce stále členmi strany, ale pokiaľ sa ÚV KSS
konečne neprebudí z niekoľkoročnej kómy, tak je možné, že už onedlho
členmi strany nebudú. Najväčšou slabinou strany je jej vedenie, ktoré
nekoná v záujme robotníckych a roľníckych más.
Riso  - Re: Červené odbory   |2009-07-25 17:16:30
http://kss.sk/index.php?menu=vyhlasenia_a_stanovis
ka&article=374

http://kss.sk/index.php?menu=vyhla
senia_a_stanoviska&article=372
Riso   |2009-07-25 17:34:55
"KSS vyzýva spoluobčanov k podpore svojej politiky a K AKTÍVNEJ ÚČASTI
NA NEJ!". Ak máte záujem aktívne participovať na tvorbe politiky KSS,
odporúčam Vám kontaktovať stranícke orgány KSS priamou formou.
Filip Zvědělík  - KSS   |2009-07-25 19:44:19
To je síce veľmi pekné, že zo strany orgánov KSS takýto záujem smerom k
občanom je, ale to by najskôr predstavitelia strany museli odpovedať aj na
kritické reakcie spoluobčanov, ktorých vyzývajú k spolupráci. Ja mám
taký pocit, že ide zo strany vedenia KSS o prázdne gesto a spoluobčanov
potrebujú iba k tomu, aby si zabezpečili na 4 roky teplé miesta. A to nie je
iba môj názor. Ja chcem zo strany vedenia KSS garancie, že tentoraz to bude
iné a KSS bude presadzovať svoj ľavicový program aj keď sa ocitne iba v
opozícii. Nie je možné, aby zradili svojich voličov, komunistické ideály
iba z toho dôvodu, že veď sme v opozícii, aj tak nič nepresadíme.
Riso  - Re: KSS   |2009-07-25 21:39:23
Aké garancie potrebujete?
Riso   |2009-07-25 21:43:51
KSS je jediná strana ktorá môže realizovať vaše predstavy o
spoločnosti.Každopádne vrátim sa k povedanému.. Počkajte, a ak sa chcete
pridať, každá ruka a hlava je vítaná... Spoluprácou sa najlepšie
strácajú pochybnosti...
Filip Zvědělík  - KSS   |2009-07-26 17:17:30
Aj napriek tomu, že mám k politike KSS isté výhrady, tak nad tým ešte
porozmýšľam a možno sa nakoniec rozhodnem osloviť orgány KSS. Rozhodujúce
však bude to, či budú na moju žiadosť reagovať. Ak nie, tak to bude prejav
neúprimnosti a arogancie. Ja však verím, že áno.
Peppe  - čakať?   |2009-07-26 18:53:16
na čo majú ľudia zase čakať?
Veď žijú medzi nami ľudia, ktorí celý
život tvrdo pracovali, čakali na dôchodok a dočkali sa tejto nespravodlivej
doby, pričom prichádzajú o strechy nad hlavou, byty, páchajú samovraždy,
lieky pre ich choroby sú pre nich nedostupné...
irdun   |2009-07-24 20:10:21
- postavíme ročne 30 000 bytov

Za co? Kto to zaplati?

-mladomanželské
páry dostanú od štátu byt a mladomanželskú pôžičku

dtto
vyssie

-rodiny, ktoré majú 3 a viac detí budú platiť nižšie dane

A nie
je to nahodou diskriminacia?
Preco by nemohol byt napr.odpocet z dane na kazde
dieta?A viacpocetne rodiny by platili "negativnu dan"? (Toto chce v
nejakej malo odlisnej podobe zaviest pravica nie?)

-mzda sa zvýši na 13 000
korún

To automaticky znizi zamestnanost.

- dôchodky budú každý rok
valorizované o
20%

Z coho???
(Uz mame euro,ani tie koruny si natlacit
nemozeme)

- znížime nezamestnanosť po 8%

Ako?

-obnovíme zbrojársky
priemysel, čím vytvoríme nové pracovné miesta

Kde predame jeho
produkciu?Komu?
Budeme schopni konkurovat
Americanom,Svedom,Svajciarom,Cechom...?

(Typicky laviciarsky program,v style
nikto vam nevie dat to co my vieme naslubovat...)
Aj keby sa vam nejakym
zazrakom podarilo vyhrat volby a tento program zaviest, do dvoch rokov kompletne
zruinujete ekonomiku.
canario447  - skusme pocitat   |2009-07-27 20:40:05
Tak sa na to podme pozriet pan Doktor, Docent, alebo co vsetko to mate
vystudovane za tych zlych komancov.
Postavime 30 000 bytov ( ja by som aj
pridal)
z coho?
Nuz co tak zaviest predosli osvedceny system druzstevnych bytov
a bytovych druzstiev ( ktore mimochodom funguju dodnes) a po zaplateni clenskeho
prispevku splacat byt v najomnom statnej banke bez uzernickych urokov ako je
tomu teraz na hypotekach (hyp. na 15 rokov = takmer 100 % uroky)

Odkial vziat
penaize?
Skusme spocitat kolko je cisty zisk elektrarni, slovnaftu, plynarni,
tranzitnej spolocnosti, vyber mytneho na cestach telekomunikacii a mobilnych
operatorov. Ak by boli znarodnene, ten zisk by nesiel do vrecak par akcionarom
ale do stat. rozpoctu. (Nieco ze pod statom by tie firmy boli v strate je
nezmysel.je to mozne len ak sa od vedenia dosati naschval ludia ktory maju tie
firmy znicit, ako to bolo povedzme za Meciara).

Myslim ze z tych miliard by
bolo na stavbu bytov az az

Mladomanzelia dostanu pozicky a byty
z coho?
Zo
statnej banky s minimalnymi urokmi ( cca 1 - 1.5 %) Pouziju sa tie peniaze ktore
teraz napriklad ukladaju komercne banky do Narodnej banky za smiesny urok, len
aby ich nemuseli poziciavat)
(Inak nemam informacie o tom ze banky u nas do 89
roku boli na tom zle financne)

Znizi sa zamestnanost pod 8% ( ja by som dal pod
5 az 2.5 %)
ako?
Napriklad vystavbov 30 000 bytov + infrastuktura a snou
spojenou vyrobou ( nie nakupom a dovozom zo zahranicia) materialov
Obnovou
polnohospodarstva, znovuvytvorenim podniku zahranicneho obchodu pre statne firmy
prostrednictvom ktoreho bude stat uzatvarat obchodne obojstrane vyhodne zmluvy s
inymi statmi ( napriklad Venezuela, Kuba) a vyvazat nase produkty, povedzme za
vyhodny dovoz ich produktov ktore tu niesu.(kava, caj,tabak,ovocie,
hlinik,produkty z ropy atd, atd)Vyvazat strojne vybavenia, technologie a veci
ktore tam oni celkom vazne potrebuju.


Dochodky budu valorizvane rocne o 20 %
Z
coho?
Znarodnenim DSS. Zavedenim podobnych principov - osobneho uctu - v statnej
poistovni a znizenim odvodovych % do nich. Statna poistovna si nemusi vyplacat
zisk ani tych par % ako to robi DSS teraz, moze vsetko rozdelit sporitelom.
Investovanim vlozenych penazi ( nie na burze spekulaciami ako je to teraz) Su to
dlhodobo ulozene peniaze, tak preco by stat za ne nemohol postavit dialnice,
rychlostnu zeleznicu, vo vlastnej rezii zrealizovat vyber mytneho a pouzivat v
statnej banke na vyhodne pozicky s nizkym urokom? Vsetko su to investicie ktore
vysoko zhodnotia vlozene prostriedky - pripadne minimalne omnoho viac
bezpecnejsie

Minimalna mzda 13 000 (nesuhlasim.namiesto nej by som zaviedol
znovu platove triedy a tym garantizovat min mzdu.Na prvy pohlad sa to zda jedno
a to iste ale nieje).
Dalsi krok, zrusit odvody zamestnavatelom a prenies vsetko
na zamestnanca s...
canario447  - pokracovanie   |2009-07-27 20:41:50
Ohladom zbrojarskej vyroby neviem na co je potrebna znovuzaviest, ale ak by sa
nahodou obnovila, nemyslim ze by sme neboli konkurencieschopny. Velmi dobra
kvalita nasich vyrobkov bol jednym z hlavnych dovodou jej zrusenia. Vypratanie
trhu

Co sa tyka deti - nieje to nahodou diskriminacia?
Nemyslim, je to
regulacny nastroj na podporu porodnosti, ale nikde nieje povedane ze nemoze byt
prispevok na kazde dieta az po negativnu dan. Je to len otazka upresnenia. Tak,
alebo onak vychadza to stale na rovnako

Pridal by som este zavedenie stropnych
cien pri zakladnych potravinach a vybranych druhoch tovaru. povinne oznacovanie
vyrobkou predajnou a nakupnou cenou vyrobcom ( VC, MC) vysledok - odburanie
priekupnikov,velkoskladov, spekulantov a dalsich darmozracov co bez akejkolvek
vyprodukovanej hodnoty navysuju cenu tovarov

Dalej zmenit DPH. Zakladne
potraviny, lieky, a vybrate druhy tovarov 0% ostatne max 10 %,+ na vsetky
vyrobky, tovar a sluzby nad urcitu cenovu kategoriu zavedenie dan z luxusu tak
ako to ma napr. Holandsko ( ak si bohaty, bud solidarny a prispej trochou tym co
bohaty niesu, alebo si vystac s rovnakym tovarom ako ostatny)

Zavedenie
stropnych marzi na predaj tovaru.

Zhrniem, zostatnenim strategickych podnikov
by sa do statneho rozpoctu nalialo znacne mnozstvo penazi. Vytvorenim statnej
banky a reorganizaciov dochodkoveho systemu by sa dostali do obehu znacne
financne prostriedky, ktore by umoznili poskytnut cielovym skupinam lacne uvery
( rozumej splatitelne normalnymi ludmi) a rozhybat trh s bytmi ako aj tovarom.
Zvysenie vyroby ( nie dovoz) vyzaduje c¡viac zamestnancov. Vystavba bytov
vyzaduje viac zamestnancov,taktiez dialnice,zeleznice atd) Spolu s priamou
zamestnanostou vytvorenie mnozstva prac. miest vo vyrobe (pokrytie materialom)
Ozivenie polnohospodarstva = dalsie pracovne miesta, kvalitne miestne potraviny,
dostupne ceny.Viac zamestnanosti, upravene platy = moznost splacat uver od
statnej banky ( k tomu s nizkym urokom,pripadne bezurocne) = navratnost penazi
do banky a uzavretie cyklu.
canario447  - program   |2009-07-27 18:32:55
Mozem sa len pridat k postrehu ze sucasnej KSS chyba hlavne program s obsahom
ktory oslovi ludi.Program v ktorom ludia najdu riesenia a odpovede na veci ktore
vsetci davno pozname, len sa o nich nejako verejne nehovori.Navrhy zakonov,
ktore by nieco riesili a zaviedli konecne poriadok atd. Namiesto toho sa
nachadza KSS na jednej linii s opoziciuo.Kritizuje, kritizuje a zas len
kritizuje. Bohuzial, kritikou neziska ziadne body. je pekne kritizovat, lenze to
co sa kritizuje vsetci pozname, vsetci vedia o co ide tak mi pridu tie kritiky
ako nosenie dreva do lesa. Tak ma napadla jedna otazka. V roku 89 som sa stal
clenom KSC ( po dvojrocnej kandidature) a dodnes som z KSC nevystupil.Kedze KSC
v tej dobe bolo tvorene z KSCM a KSS zaujimalo by ma ci som nadalej clenom tejto
strany a ak ano tak ktorej vlastne. KSC, KSCM, alebo KSS ( teda aj tejto
novovzniknutej).Dik za odpoved
Anonymný   |2009-07-27 19:47:24
Dedičom starej KSS bola SDĽ, teraz SMER... Ten je právnym nástupcom KSS...
canario447  - fuj   |2009-07-27 20:02:42
Chces mi povedat ze tym padom moje clenstvo v KSC preslo pod clenstvo v Smere?
Clovece neblazni a nelakaj ma
Anonymný   |2009-07-28 23:01:36
irdun   |2009-07-24 20:00:33
Hm...Takze KSS vyjadruje udiv.
Ale ten udiv je uplne pokrytecky.
Tato vlada
tvorena komunistickymi pohrobkami ktori rychlo prezliekli kabaty,typmi ludi
ktori keby na 2.den prisli Cinania tak maju sikme oci,si na papalasske metody
zvykli totiz za tzv.socializmu.Za blahych cias kseftovania,cierneho
trhu,fuskarenia a ulatkov.Ved vtedy bolo vseobecnym heslom ze kto nekradne
okrada vlastnu rodinu (=kradne uplne kazdy)
Tito pani sudruhovia iba
pokracuju v tom co ich rodna strana 40 rokov ucila-nic viac.
Ziaden udiv iba ak
nausea...
Juro  - prezliekaci kabatov   |2009-07-24 22:55:13
...nie su komunisti.
Karol Ondrias  - re:   |2009-07-25 13:14:01
Vazeny pan Irdun,
vas nazor ma zaujal, a odpisujem vam provnako, ako som
odpisal kazdemu, kto ma podobne nazory. Chcel by som s vami natocit 2-3 hodinovy
neprerusovany rozhovor na video. Za nasledujucich podmienok.
Predtym, ako
zacne rozhovor podpiseme zmluvu, ze kazdy z nas moze pouzit nami natocene vidio
v mediach, na internete alebo o tom napisat clanky do novin, casopisov alebo
dokonca knihu. Na rozhovor si mozete prinies svedkov a aj poradcov, co bude
tiez
zakotvene v zmluve. Budeme si davat navzajom otazky v dlzke 1-3 minuty a
odpovedat sa bude 5-10 minut, co tiez bude zakotvene v zmluve.
Verim, ze na
vyzvu odpoviete.
Este by som dodal, ze takto som vyzval mnoho diskutujucich,
bohuzial, doteraz sa ani jeden neozval. Verim, ze budete prvy.
S
pozdravom.
Karol Ondrias
irdun   |2009-07-25 14:22:14
Na Slovensko sa chystam v oktobri.Ozvem sa Vam.Uvidime ako budem s casom.
Riso  - :)   |2009-07-25 15:30:35
Som na to celkom zvedavý
irdun   |2009-07-26 16:05:59
Vazeny pane,

Nechal som si Vas navrh prejst hlavou.
Vzhladom na to ze nie
som ani ekonom ani historik ani politik budem musiet zhromazdit na kvalifikovanu
debatu dostatok statistickych udajov najmä zo starsich obdobi (napr.takych ako
porovnanie vybavenosti a realnych prijmov domacnosti napr.CSSR a Rakuska
´48-´89 apod).Casu nazvys v ziadnom pripade nemam a rozhodne ho viem stravit
ovela prijemnejsie ako zhromazdovanim udajov o veciach ktore su drvivej väcsine
(>90%) populacie uplne jasne.
Vzhladom na to Vam autorske prava na videoklip
(videozaznam) so mnou PREDAM za € 3000:-
Ostavam s pozdravom
pozdravom.

-Este by som dodal, ze takto som vyzval mnoho
diskutujucich,
bohuzial, doteraz sa ani jeden neozval.

Asi vas nikto neberie
vazne.(Ciste subjektivny dojem)
Peppe  - Rozhovor?   |2009-07-26 18:58:13
Okamžite!
Filip Zvědělík  - Súdruh Rišo   |2009-07-26 00:48:50
Ak sa KSS jednoznačne prihlási k odkazu a dielu Josifa Stalina a ospravedlní
sa za jeho kritiku po 20. zjazde KSSZ, tak som pripravený ponúknuť KSS
spoluprácu, inak nie.
Ivan  - s. F. Zvědědík   |2009-07-26 05:14:45
KSS sa má podľa vás ospravedlniť za priebeh XX. zjazdu KSSZ v roku 1956,
alebo za pomyselnú kritiku na XI.zjazde KSČ v roku 1958? Pri prihliadnutí na
dátum vzniku súčasnej KSS, nie ste trochu anachronistický?
Filip Zvědělík  - Súdruh Ivan   |2009-07-26 12:16:25
Súdruh Ivan, som si vedomý toho, že terajšia KSS vznikla až v roku 1994,
ale k socializmu sa hlási a hlási sa aj k svoj prechodkyni. Považoval by som
za rozumné, ak by uviedla vo svojom programe podobné vyhlásenie, kde bude
jednoznačne uvedené, že KSS sa hlási k odkazu a dielu Josifa Stalina.
Anonymný  - s. F. Zvědelík   |2009-07-26 13:47:48
.. a co vase diskusné príspevky na tejto
stránke?
www.blueboard.cz/kniha_0.php?hid=&id=109 472&strana=21
Filip Zvědělík  - Anonymný Jágrik   |2009-07-26 14:20:14
Ide o obyčajný podvrh zo strany jágrikovcov, ktorým sa pokúsili
zdiskreditovať moju osobu. Príspevky, ktoré sú napísané pod mojím menom
na ich niekdajšom diskusnom fóre sú nepravdivé a diskreditačné. Som
pobúrený ich konaním.
Dano  - re: Irdun   |2009-07-26 09:38:55
(Typicky laviciarsky program,v style nikto vam nevie dat to co my vieme
naslubovat...)
Aj keby sa vam nejakym zazrakom podarilo vyhrat volby a tento
program zaviest, do dvoch rokov kompletne zruinujete ekonomiku.


Skús si
prečítať toto a uvidíš ako skvelo funguje dnešná trhová enonomika v USA,
kde pýche americkej ekonomiky mestu Detroit hrozí
bankrot...

http://www.aktuality.sk/clanok/14151
9/americky-motor-town-bankrotuje
irdun   |2009-07-26 16:08:52
O tom ako vznikla sucasna kriza bolo toho popisane dost a dost,aj ja som uz cosi
spominal na tomto fore.
Laskavo si to najdi a neomielaj tu stale svoje otrepane
frazy o "kapitalizme".
Autobus  - Investicia   |2009-07-27 06:23:12
Investuje sa do hier v case ked niet na
chleba.
http://robertreich.blogspot.com/2009/07/wh
en-will-recovery-begin-never.html

A vyzera to, ze nebude dlhsi cas.
Autobus   |2009-07-27 06:27:07
http://t-shirts.cafepress.com/item/michael-collins -green-tshirt/22302420
Skus
si precitat o tomto cloveku.
Veru, Irdune, tlacenim hlavy do analneho otvoru sa
diera do sveta nespravi.
Podla teba je najlepsim riesenim platit vypalne
bankarom a drzat hubu a krok.
Proti gustu ziadcen disputat.
roxor  - suhlas   |2009-07-27 08:46:31
neviem si predstavit nekompetentnejsich ludi pri moci ako tych dnesnich. vtipne
je len, ze ficko vzisiel z komunistickej strany, do ktorej vstupil po roku '89
cisto z presvedcenia...
Irdun  - Odpoved Canariovi   |2009-07-28 19:24:27
Nuz co tak zaviest predosli osvedceny system druzstevnych bytov
a bytovych
druzstiev

Ako by bola urcoavana cena druzst.prispevku a najomneho? Ak trhom
tak to mas prast jak uhod.Este by sa rozsirila byrokracia o spravcov
druzstiev-uplne zbytocne.Ak by bola cena regulovana jediny vysledok by boli
opät socialisticke poradovniky s dlhorocnym cakanim.Dakujem,neprosim!


Znarodnenie tzv.strateg.podnikov:
Ako?Konfiskaciou alebo odkupenim?
Ak to prve
tak SR okamzite strati prestiz a povest seriozneho partnera, okamzite ju opustia
klucovi investori a stat je na kolenach behom pol roka.Ak odkupenim,kde stat
vezme miliardy (desiatky mld-neviem)na taketo velikanske podniky? Ono by asi
vsetok zisk musel ist vela rokov na splacanie hodnoty odkupenych
podnikov.
Dalej:Ako zarucis ze statom (komunistami) dosadeni ”manageri” budu
podnik viest aspon tak efektivne ako terajsi majitelia?Ako zarucis ze ich
nevytuneluju presne ako za Meciara?Ja tomu neverim,beruc do uvahy este aj
slovensku doslova geneticku neschopnost organizovat velke podniky…

Zo statnej
banky s minimalnymi urokmi ( cca 1 - 1.5 %) …

Gratulujem.Prave by si urobil
presne to iste co Clintonova vlada a zahajil si dalsiu finaicnu krizu
A vies
ze velmi podobna situacia sa vyvinula vo Svedsku v 70-tych rokoch kedy sociaista
Palme prisiel s velmi podobnym programom ”slusne byvanie pre vsetkych” a
ktory vyustil do tazkej financnej krizy Svedska zaciatkom 90tych rokov?Svedsko
kleslo v indexe rozvoja zo 4.miesta na 17ste,nastastie je to mala krajina a nie
je globalnym hracom.USA je.Vravi sa ze mudry sa uci na chybach druhych,sprosty
na vlastnych.Vy komunisti sa neviete poucit ani na vlastnych…

Znarodnenim
DSS.

Nie som ekonom ale aj take supersocialisticke staty ako Svedsko a dansko
a Norsko presli uz v 90tych rokoch na kapitalizacny dochodkovy system.Preibezny
pri sucasnej populacnej situacii ”bieleho” (t.j.pracujuceho) obyvatelstva v
Europé jednoducho nestaci.Neverim ze by nevedeli co robia.A vies preco sa maju
zapadonemecki a svajciarski dochodci tak dobre?Prave pre takyto kapitalizacny
system zavedeny este ovela skor (70 a 80te roky)
Pokracovanie
Irdun  - Pokracovanie   |2009-07-28 19:46:48
... by som zaviedol znovu platove triedy a tym garantizovat min mzdu.

Pokusim
sa naznacit v jednoduchych prikladoch co by sa stalo:

1.ing.A.B. je typickym
malopodnikatelom zamestnavajucim 10 ludi.Po zavedeni mzd.tarif prepusti 3 z
nich-tych s najnizsou kvalifikaciou.Pridana hodnota ktoru vytvoria nepokryje
naklady na ich mzdy ktore predpisuju tarify.Kedze maju nizku kvalifikaciu uz sa
nezamestnaju-idu na social.

2.Firma Gigaset zamestnava pri vyrobe
spotr.elektroniky 3000 ludi.Po zavedeni mzd.tarif jej vedenie rychlo vypocita ze
stratia konkurencieschopnost zvysenim nakladov na mzdy.Oznamia, ze do 2 rokov
prestahuju firmu do Rumunska a vsetkch zamestnancov prepustia.

3.Firma Eurodata
pracuje vo vyvoji bankoveho softveru a ochrany dat.Traja spickopvi zamestnanci
zarabaju €2500-3000/mes.Po zavedeni mzdovych tarif im podstatne klesnu
prijmy,firma im nemoze dat viac i keby chcela.Nas….sa (nasrdia) a odidu do
Rakuska,Britanie a Danska.Tam maju sice vyssie dane ako na SK ale nominalne
zarobia 2-3x tolko.Firma pride o klucovych zamestnancov,straca prosperitu a do
roka ide do bankrotu.Ostatni zamestnanci-programatori si najdu zamestnanie v
Cesku.

Zbrojna vyroba:
Pozemna pancierova technika je dnes druho-tretorada a v
modernom boji nie je rozhodujuca.Nic nie je jednoduchsie ako znicit tank,staci
jedna riadena strela odpalena z pleca pesiaka,ucinnost ca95%. Moderny boj sa
vyhrava vo vzduchu-mame na to aby sme vyrabali konkurencieschopne bezpilotne
lietadla, stihacky porovnatelne s Gripenami,Mirage atd…?
Ja myslim ze nemame
sancu…

-Pridal by som este zavedenie stropnych cien pri zakladnych
potravinach a vybranych
druhoch tovaru.

Vysledok by bol jeden jediny: Prazdne
predajne a cierny trh!!!

A miesto zaveru si precitaj
toto:

http://www.aktuality.sk/clanok/141370/komen
tar-lavica-rozvrati-kazdu-krajinu/
canario447  - Odpoved   |2009-07-30 13:28:07
V podstate sa jedna aj druha tvoja odpoved da povazovat za hlupost a neverim ze
o tom nevies. Sice argumentujes na prvy pohlad logicky ale bud z nevedomosti,
alebo naschval si vsimas len jednu stranku veci a nevidis druhu.
Mzdove triedy
niesu stropne mzdy ale minimalne mzdy. To znamena minimum co clovek vo svojej
triede ( podla vzdelania a praxe) musi dostat - prinalezi mu to ci sa to
zamestnavatelovi paci alebo nie.
Co sa tyka bytov cenu by urcoval stat (
ministerstvo vystavby), myslim ze aj neekonom dokaze vypocitat realnu hodnotu
bytu, a jednalo sa hlavne o socialne a standartne byty. Nadpriemerne a luxusne
byty nech si stavia ktochce a zaco chce a urcuje si cenu, trebars aj podla
mesiaca. Takze nevidim dovod na zvysovanie byrokracie.
Dochodkovy system ktory
sme zaviedli po vzore Chile v krajinach povodu do jednej skrachoval. Viac niet
co dodat. neviem o tom zeby krajiny o ktorych pises mali taky isty model ako my.

Stropne ceny pri zakladnych potravinach?
Tam kde to je zavedene to
"zazracne" funguje a dokonca sa ceny pohybuju pod stanovenymi
stropmi.
Vies, trochu mi vadi stale pocuvat ze nase vyrobky nedosahuju svetovych
cien, ze su nekonkurencieschopne a podobne nezmysli. Pritom 1 l mlieka sa
vykupuje za 6 Sk. Kde prosim vznika ta "pridana hodnota" do zvysnej ceny
za kolko sa mlieko predava v obchode? ( lepsie povedane biela voda, lebo to uz
realne nieje mlieko) a tak by sa dalo pokracovat.
Co sa tyka bank, pisal som o
jednej statnej banke a aby to mohlo fungovat musi byt zabezpecene aj ostatne
kroy nie len znizit uroky.( zamestnanost, realny prijem atd) Musi to byt
uzatvoreny kolobeh aby to mohlo fungovat, a ziadna kriza nemoze byt.
Co sa tyka
zbrojarstva, ono v tomto odvetvi sa nevyrabaju len Gripeny. Je mnozstvo inych
vyrobkov
Trosku si prejdi uroven nasho zbrojarstva ( druhy vyrobkov) za CSSR a
budes asi velmi prekvapeny aku sme mali vyspelu techniku
Takto by sa dalo
pokracovezt este dlho, ale ci b to mohlo naozaj fungovat to neuvidis, lebo to
nechces vidiet
canario447  - doplnenie   |2009-07-30 13:31:01
Co sa tyka linku co si mi nechal stacia mi dve veci aby som ho citat
nepotreboval.Prvou je server kde je umiestneny a druha je autor clanku. Prepac
ale Krivosik je pre mna jeden vysinuty hlupak co vzdy pise podla toho odkial
vietor fuka a k tomu miesa dohromady hrusky s jablkami len aby jemu vysiel
nejaky vopred stanoveny zaver. Lutujem, toto nieje pre mna clovek co mi moze
nieco dat svojim pisanim.
Eduard Žákovic   |2009-12-07 15:50:24
Nuž sudruh Ondriaš je patologický klamar a u mna hajzel na druhu !!!
Len registrovaní užívatelia môžu pridať komentár!

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."