Karol Ondriaš - voľby do Európskeho parlamentu, eurovoľby

O nás
Videogaléria Karola Ondriaša
Pýtali ste sa aktuálne otázky ohľadom volieb do Európskeho parlamentu
Maďarská karta verzus genetická karta Tlačiť E-mail
Utorok, 14 Apríl 2009 09:45

http://www.ondrias.sk/images/Mitochondrial-DNA.pngV súčasnom demokratickom svete sa svetoví politici často oháňajú terorizmom, jadrovými zbraňami, ropou, zásobami zlata alebo akciami na burze. Na Slovensku a v Maďarsku, pretože nemáme teroristov, jadrové zbrane a ani ropu, sa politici oháňajú maďarskou a slovenskou kartou. Je pravdepodobné, že je to pokračovanie našej spoločnej tisícročnej kartovej kultúry v slovenských krčmách a maďarských čárdach, kde pri mariáši najvyššia karta berie menšie.

Ale doba ide dopredu. Nebolo by v 21. storočí vhodnejšie byť modernými a zahrať sa aj s inými kartami?

 

Čo tak zahrať sa s genetickými kartami, s ktorými sa dá tiež hrať a aj veľa vyhrať? Ale najskôr by ich bolo treba poznať. Pretože genetické karty nie sú doteraz všeobecne rozšírené, uvediem aspoň niektoré:

 

Maďarská etnická skupina Palós v pohorí Matra v Maďarsku sa považuje za priamych potomkov Maďarov (Magyars). Semino a spol. (1) študovali genetický pôvod ľudí z Palós a z Budapešti. Podľa mitochondriálnej DNA (ženská línia) zistili, že 94% ľudí malo DNA s európskymi charakteristikami, 4% boli neznámeho pôvodu a len dvaja zo 100 ľudí (jeden z Palóz a jeden z Budapešti) mali gény z Ázie. Vedecká skupina Semino a spol. uzatvára, že Maďari „Magyars“ vnútili ich jazyk ľuďom, ktorí sa teraz nazývajú Maďari (Hungarians), ale to nezmenilo ich genetickú štruktúru.

 

Profesor Hideo Matsumoto na kongrese v Ohio, USA, v prednáške (2) uvádza: Maďarská populácia má zhruba 5% mongoloidných génov, 95% populácie má gény, ktoré sú typické pre Európanov.

 

Malyarchuk a spol. (3) študovali mongoloidnú kontamináciu génov Slovanov. Zistili, že v Česku 1,8% populácie má mongoloidné gény, t.j. gény z východnej Euroázie. Len 1,3-1,6% populácie južných a západných Slovanov má mongoloidné gény. Zatiaľ čo u východných Slovanov je to 1,3 - 5,2%. Napríklad u južných Slovanov (Bosna, Chorvátsko, Hercegovina, Macedónsko a Slovinsko) zastúpenie mongoloidných génov je 1,2%. U Čechov a Poliakov je to 1,2%. Podiel mongoloidných génov u Maďarov uvádza len 1,7%.

 

Toto je len pár významných genetických kariet, ktoré pri hre v genetickom mariáši majú už významnú silu. Bohužiaľ, zatiaľ o sile najvyšších genetických kariet, nevieme nič. I napriek tomu, že dnes sa to dá jednoducho zistiť.

 

Nevieme napríklad, aké je rozloženie genetického materiálu u členov Maďarskej gardy? Koľko z nich má mongoloidné gény, aby sa mohli pochváliť, že sú originálni Maďari? Koľko z nich má gény staroeurópanov alebo Slovanov?

 

Nevieme, aké je rozloženie genetického materiálu u poslancov Maďarského parlamentu, členov a predstaviteľov strany Fides, alebo Maďarskej vlády? Koľko z nich má mongoloidné gény, koľko gény staroeurópanov alebo Slovanov?

 

Nevieme, aké je rozloženie genetického materiálu u čelných predstaviteľov alebo členov strany SMK? Koľko z nich má mongoloidné gény, aby vedeli, čím sa tak hrdia?

 

Prečo Maďarská garda, ktorá dbá na maďarské tradície, nemá vo svojich stanovách paragraf, že člen gardy môže byť len Maďar, t.j. originálny Maďar a nie Slovan, ktorého matka naučila maďarsky? Predpokladám, že asi dobre vedia, prečo.

 

Čo tak geneticky otestovať členov parlamentu na genetický pôvod u nás alebo v Maďarsku, alebo v Rakúsku? Prečo sa to nepraktizuje? Je to proti etike? Bol by to rasizmus? Alebo len vedecké konštatovanie?

 

Z vyššie uvedených genetických štúdií totiž vyplýva, že veľká väčšina ľudí (>95), žijúca v Maďarsku alebo na Južnom Slovensku sú staroeurópania alebo Slovania, ktorých matka naučila Maďarsky. Prečo sa potom domáci a zahraniční politici oháňajú maďarskou alebo slovenskou kartou a nie genetickou kartou?

 

Z jednoduchého dôvodu. Niektorí politici by genetickou kartou neprebili toľko iných kariet, ako sa im to darí súčasnými kartami. Nielenže by neprebili, ale mnohí by museli odísť do politického dôchodku.

 

Karol Ondriaš

 

(1) Ornella Semino, Giuseppe Passarino, Lluís Quintana-Murci, Aiping Liu, Judit Béres, Andreas Czeizel and A Silvana Santachiara-Benerecetti. MtDNA and Y chromosome polymorphisms in Hungary: inferences from the palaeolithic, neolithic and Uralic influences on the modern Hungarian gene pool European Journal of Human Genetics (2000) 8, 339–346

(2) Lecture of Professor Hideo Matsumoto on the Third Great Scythian World Congress held in Cleveland, Ohio, in May 1990.

(3) B. A. Malyarchuk, M. A. Perkova, and M. V. Derenko. On the Origin of Mongoloid Component in the Mitochondrial Gene Pool of Slavs. Russian Journal of Genetics, 2008, Vol. 44, No. 3, pp. 344–349.

 

http://www.ondrias.sk/images/Malyarchuk.jpg

Tabuľka je prevzatá z: B. A. Malyarchuk, M. A. Perkova, and M. V. Derenko. On the Origin of Mongoloid Component in the Mitochondrial Gene Pool of Slavs. Russian Journal of Genetics, 2008, Vol. 44, No. 3, pp. 344–349.
Komentárov
Vyhľadávanie
Anonymný   |2009-04-15 01:08:41
Ako provokatívny (ale zato vecný) príspevok prírodovedca do odbornej
a
spoločenskej diskusie to úplne beriem..
Peto Z.  - re: Anonymný   |2009-04-15 11:36:52
Anonymný napísal:
Ako provokatívny (ale zato vecný) príspevok prírodovedca do odbornej
a
spoločenskej diskusie to úplne beriem..

suhlasim, preco sa o tychto veciach nebavit otvorene..?
Moravan  - Zmatené pojmy aneb Morava nejsou Čechy   |2009-04-20 11:15:22
Citát: "Zistili, že v Čechách 1,8% populácie má mongoloidné
gény". Nejprve jsem si myslel, že se skutečně jedná o Čechy, tj. zemi
českou. Potom jsem si uvědomil, že NĚKTEŘÍ nedovzdělaní Slováci
používají výraz "Čechy" pro Českou republiku. V jazyce slovenském
(i českém) označuje výraz "Čechy" západní část České
republiky. Ve východní části se rozkládá Morava.
Moravan  - Dodatek   |2009-04-20 11:18:03
Jinak je ovšem článek zdařilý!
Anonymný   |2009-04-21 00:00:08
Dík za upozornenie, poslal som to adminovi, už je to opravené.
Janko  - Morava   |2009-04-20 22:24:31
Hm.. aj tých cca 1,8% mongoloidných génov v ČR pochádza možno z obdobia po
II. sv. vojne - z presídľovania maďarského a rómskeho obyvateľstva do
Sudet..
Michal Polak   |2009-04-23 16:40:17
Hm, no isteze, ak berieme "narod" ako akusi "rasu", v zmysle
nemeckeho "Blut und Boden", potom by sme sa mohli smiat, ze Madari
vlastne neexistuju. Pravdaze, z naozaj biologickeho hladiska nema zmysel skor
pojem "rasa". Co samo o sebe naznacuje, ze s narodmi je to podstatne
zlozitejsie. Je velmi pravdepodobne, ze napr. Srbi a Chorvati su geneticky
nerozlisitelni (ved donedavna boli aj jazykovo) - ale skuste jednym ci druhym
dnes tvrdit, ze su vlastne jednym narodom... Podobne je do istej miery
historickou nahodou, ze Moravania sa stali sucastou naroda ceskeho a nie
slovenskeho. Keby bola pod panstvo madarskeho statu presla cela niekdajsia Velka
Morava, namiesto aby nad jej zapadnou castou ziskali moc ceski krali, bolo by to
zrejme dopadlo inak. Ale holt%2
Michal Polak   |2009-04-23 16:42:19
(odseklo mi zvysok textu, takze pokracujem): Ale holt Moravania dnes Slovakmi
nie su, ani keby boli rovno zo Slovacka.
Jazyk, kultura, nabozenstvo a v
neposlednom rade politicka moc jednoducho hraju v narodotvorbe casto ovela
dolezitejsiu rolu, ako genetika. Len na zaklade vedeckeho vyskumu sa preto
madarski gardisti asi sotva chytia za nos.
Ako provokacia je to ale dobre, to
uznavam
Anonymný   |2009-04-24 03:01:04
Mišo, ja som to skôr pochopil ako reakciu na tvrdenia gardistov a
nacionalistických politikov, že majú staromaďarskú krv, čím sa zrejme
mieni genetický pôvod. To, že sa hlásia k maďarskej národnosti a
legitímnosť tohto faktu nebola spochybňovaná. Ale určite máš pravdu,
provokácia je to dobrá...
Anonymný   |2009-06-12 18:12:10
Fffr  - no neviem   |2010-03-29 10:29:40
Podľa mňa tento vedecký prezkum dokázal len to, že maďari vôbec nikdy
neboli mongoloidi. ) Teória o rasovej asimilácii je proste sprostosť. Nedá
sa to stihnúť za tú dobu. Je pravda, že maďari boli pri Lechu porazení,
ale to neznamená, že tam zabili všetkých maďarov. Kde zostali potom ženy,
deti a starci? Či aj tí išli do boja? Pritom armáda pri lechu nebola jedinou
maďarskou armádou, takže porazili len isté procento maďarského
obyvateľstva. Početné slovanské obyvateľstvo karpatskej kotliny nebolo až
tak početné, ako sa domnievajú. Češi a moravania boli v Čechách a na
Morave, slováci možno kdesi v Tatrách. Ano, našli sa hroby slovanských
bojových družstiev na území dnešného maďarska, ale hroby vojakov značia
obvykle porážku.
fotograf  - čistá rasa už zrejme nejestvuje nikde...   |2010-08-20 15:31:46
Pri poslednom sčítaní obyvateľstva som mal problém, čo si mám zapísať
do kolonky "národnosť". Rodičia z otcovej strany sú: dedko - poliak,
babka - rusínka; rodičia z matkinej strany sú: dedko - slovák, babka -
moraváčka. Hlavné je, že mne dosiaľ na vysvedčení v škole vždy písali:
národnosť slovenská! Takže úradne som slovák ako repa. A vnútorne?
Európan, možno pôvodom i slovan.
Gabo   |2010-05-23 23:24:27
Genetika neklame len ten kto to vysvetluje, toto akurát dokazuje že madari
neprišli z ázie ale že tu žili spolu s germánmi slovanmi a mali
spoločných predkov. Ja by som vysvetloval tak že všetci sú podstate madary
ale časom slovania s násilím rozsirujú svoj jazyk a kultúru vid. trianon- A
le podste aj toto je blbost presne tak ako to napísal autor tohoto článku.
Moja otázka: Prečo nadávate na maďarov keď za všetko možu Uhri, však
velké maďarsko ani nebolo len niaké čechmi vymislené uhorsko.
Anonymný   |2010-10-03 09:28:14
ondrias.sk/index.php/galeria/video/149-vb.html#jos c2569
zuzana palos  - ?   |2010-12-16 13:30:33
Hanbite sa! Čo majú spoločné gény s národnosťou?
Len registrovaní užívatelia môžu pridať komentár!

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Anketa

Ste za znárodnenie strategického majetku?
 

Externé odkazy