Karol Ondriaš - voľby do Európskeho parlamentu, eurovoľby

O nás
Videogaléria Karola Ondriaša
Pýtali ste sa aktuálne otázky ohľadom volieb do Európskeho parlamentu
Kolonizačná dávka Slovenska ~ 50% HDP a nástenkový tender Tlačiť E-mail
Nedeľa, 02 Máj 2010 16:46

 

Podľa oznámenia zástupcu firmy Peugeot pre TV BBC v Londýne, v júni 2006, náklady firmy Peugeut na Slovensku sú len 10% nákladov, ktoré majú v Anglicku.

 

Už niekoľko mesiacov mienkotvorné média a niekedy aj bežní občania pri pive, rozpitvávajú nástenkový tender, predaj emisií a ďalšie kauzy, pri ktorých Slovensko prišlo o niekoľko miliárd korún a niekto na Slovensku prišiel k miliónovým objednávkam a províziám. Je to bežná zabehnutá prax na Slovensku posledných 20 rokov a vo svete už viac ako 150 rokov. Médiá nám ukazujú, ktorí sú tí zlí, kvôli ktorým sa nemáme tak dobre ako Rakúšania alebo Holanďania.  

Mnohí podvedome tušia, že tieto peniaze nám potom niekde chýbajú. A majú pravdu, ale len veľmi relatívnu. Peniaze nám určite chýbajú, ale nie tie za nástenkový tender alebo emisie. 

Zmenilo by sa niečo, keby nebol nástenkový tender a EU by nám prihodila pár miliárd korún na regionálny rozvoj, alebo keby sme emisie predali o niekoľko miliárd korún drahšie. Pri súčasnom HDP Slovenska okolo 63 mld EUR (1900 mld Sk) nič by sa nezmenilo, tieto sumy sú stále menej ako 1% HDP. Tak prečo sa nemáme potom tak dobre ako Belgičania, Dáni, Rakušania alebo Nemci?

Ako sa vôbec máme na základe vytvoreného HDP?

Nasledujúce údaje sú zo štatistík Európskej únie (EU) Eurostatu z roku 2006 (najnovšie úplné údaje).

Na obrázku č. 1 je v ľavej časti ukázaný vytvorený HDP na obyvateľa v jednotlivých krajinách (v % priemeru EU). V pravej časti obrázku je priemerná mzda na obyvateľa (v % priemeru EU). Z obrázku vidieť, že mzdy v Belgicku, Dánsku, Nemecku, Rakúsku a vo Veľkej Británii sú o 20-25% menšie, ako je vytvorené HDP. Ale rozdiely pre Slovensko sú niekoľkokrát vyššie.  Slovensko v roku 2006 produkovalo 63% HDP na obyvateľa priemeru EU, ale priemerná mzda na Slovensku bola 30% priemeru EU. Skrátka zo štatistík Eurostatu vyplýva, že na Slovensku občania dostávajú polovicu mzdy a ďalšia polovica sa stráca zo Slovenska. Predpokladám, že väčšinu si kolonizátori berú do zahraničia.

Prečo, keď vyrábame 63% priemeru EU na obyvateľa, naša priemerná mzda je len 30% priemeru EU?  Koľko potrebujeme peňazí, aby naše platy boli v súlade s našou produkciou HDP, t.j. boli 63% priemeru EU?

Keď v roku 2006 HDP Slovenska bol 44,6 mld EUR (1660 mld Sk), tak sa dá vypočítať, že zo Slovenska v roku 2006 zmizlo (t.j. naša kolonizačná dávka bola) 863 mld Sk, t.j. mizlo 2,4 mld Sk denne v čítane soboty, nedele a sviatkov. T.j. každý deň mizlo zo Slovenska toľko peňazí, koľko nás stáli všetky kauzy dohromady. A doteraz mizne.

Podobnú výšku kolonizačnej dávky Slovenska (2,4 mld Sk denne) dostaneme, keď porovnáme vytvorený HDP na obyvateľa (v % priemeru EU) v jednotlivých krajinách s výškou celkového dôchodku na obyvateľa (Obrázok 2).  Z obrázku vidieť, že dôchodky zhruba korešpondujú s výškou HDP a v  Rakúsku sú o trošku vyššie, ako by zodpovedalo vytvorenému HDP. Ale rozdiely pre Slovensko sú niekoľkokrát vyššie a opačné.  Slovensko v roku 2006 produkovalo 63% HDP na obyvateľa priemeru EU, ale celkové dôchodky na obyvateľa boli len 31% priemeru EU.

Táto výška dennej kolonizačnej dávky Slovenska vysvetľuje, prečo i napriek súčasnému HDP Slovenska v stálych cenách, ktoré je o 60-70% vyššie ako za socializmu, nemáme dosť peňazí na platy, dôchodky, školstvo, vedu, zdravotníctvo a lacné byty. 

Táto výška dennej kolonizačnej dávky Slovenska, ktorá vyplýva zo štatistík Eurostatu  porovnaním miezd a porovnaním totálnych dôchodkov, je tak vysoká, že stále hľadám, či som neurobil chybu v logike alebo vo výpočte.

Opakujem, na našej kolonizačnej dávke ma fascinuje jej výška, ~50% nášho vytvoreného HDP, čo je ~2-3 krát viac, ako platil slovenský nevoľník v stredoveku pánovi a cirkvi dohromady. Poznamenávam, že v stredoveku bola výhoda, že desiatok sa platil pánovi a cirkvi v lokálnom okolí, t.j. desiatok sa väčšinou neodvádzal do zahraničia.

Výsledkom platenia kolonizačnej dávky, okrem iného, je aj niekoľko stoviek až tisícok sociálnych samovrážd a ďalších stoviek až tisícok mŕtvych nájdených v lese alebo na smetisku po roku 1989.

S platením kolonizačnej dávky súvisí aj nárast totálnej zahraničnej zadlženosti Slovenska (obrázok 3). Počas komunistického ekonomického zázraku až do roku 1990, totálny zahraničný dlh bol bezvýznamný. Po prevrate 1989 začal rásť a v septembri 2009 bol totálny zahraničný dlh Slovenska 63 miliárd US dolárov, t.j. na každého obyvateľa SR pripadal hrubý zahraničný dlh 243 000 Sk. Nekonečné splácanie dlhou a úrokov patrí nevyhnutne ku nášmu kolonizačnému štandardu a bol štandardným cieľom prevratu 1989.

Na našej kolonizačnej dávke ma najviac fascinuje profesionálna demokratická totalita v ktorej žijeme, že médiá, politici, politický analytici, ponovembrový hrdinovia, ekonomické celebriti  a tokšouvoví mudrlanti sa našou kolonizačnou dávkou vôbec nezaoberajú. Stále omieľajú nástenkový tender, predaj emisií a iné kauzy, ktoré sú totálne bezvýznamné ku kolonizačnej dávke. Prečo to tak je? Nevedia o našej kolonizačnej dávke? Alebo sú len vytunelovanou, alebo dobre platenou súčasťou našej demokratickej totality, o ktorej ani nevedia?

Aká je perspektíva rozvoja Slovenska pri platení kolonizačnej dávke, ktorá je ~50% HDP?
Odpoveď je jednoduchá. Žiadna.

Čo keby sa médiá raz konečne chytili aj témy s otázkami: Aká je kolonizačná dávka Slovenska? Kto zapríčinil, že občania Slovenska platia niekoľkokrát vyššiu kolonizačnú dávku, ako ich pradedovia v stredoveku? Kto menovite nás predal ako zlacnený tovar na voľnom trhu za polovičnú cenu?  Ako by sa nám na Slovensku žilo, keby sme neplatili kolonizačnú dávku, ako to bolo po dobu 40 rokov socializmu? Kde by sme dávali 2,4 mld. Sk denne, keby sme ich mali k dispozícii?

Neverím, že by naši demokratickí kolonizátori a naša slovenská šľachta dovolili vôbec diskutovať o našej kolonizačnej dávke, alebo dokonca vysvetľovať, čo je jej legálnym základom. Predsa nie sú amatéri.

Čo tak si dať aj základné otázky: Sme hlúpi, že nielenže sa nesnažíme brániť plateniu kolonizačnej dávky, ale ani nesmieme spomenúť že existuje? Alebo, že to bol hlavný dôvod prevratu roku 1989? Koľko hodín denne nám musia naše médiá tunelovať mozgy, aby si platenie našej kolonizačnej dávky nikto nevšimol? Dokážu „ naše slobodné“ médiá niekedy písať aj o tom, čo je ozaj dôležité? Neverím, že väčšina našich redaktorov sú hlupáci, vytunelovaní alebo len predajné mediálne prostitútky.


Karol Ondriaš
Ondrias.sk
1.5.2010.

 

 

 

 

 Obrázok č. 1.

 

 

Obrázok č. 2

 

Obrázok č. 3.

 

 

Komentárov
Vyhľadávanie
Štefan   |2010-05-04 10:06:34
Ak by podobný článok napísal Jano z Hornej Dolnej tak OK, ale na vedca a
bývalého poslanca NR SR je to úbohosť až stupidita.
Uznávam, že je to
silné slovo, ale aj keď nie je mojím cieľom Vás urážať, plne zodpovedá
úrovni a nakoniec ani vy sa silným slovám nevyhýbate.
S Vašími vývodmi o
kolonizačnej dávke súhlasím, ale Vaše otázky sú úplne hlúpe a Vaše
odmietnutie aktivít vo veci tendrov a emisií je ešte horšie ako stupidita.
Asi zlý úmysel.
Asi tak ako keby som Vám začal nadávať, prečo ste už
nevymysleli liek na rakovinu, ale už sa roky babrete nejakými biologickými
výskumami a míňate naše peniaze. A pritom to je také ľahké, zobrať si
tabletku a rakovina bude vyliečená.
Čo takto ísť medzi zamestnancov
Peugeotu v Trnave a presvedčiť ich o nutnosti aktivít/boja/štrajku za
vyššie platy? To sa ani Vám, ani plateným odborársky vodcom, ani
Róbertkovi nechce.
Namiesto hlúpych otázok na záver ste mali dať výzvu na
komunistickú revolúciu. Ale ako by to dopadlo už dobre vieme zo 40ročnej
skúsenosti.
Doherty  - re:   |2010-12-05 13:31:49
Typické vyjadrenie voliča súčasného zlepenca, bez jediného faktu, plný
invektív. Jediný, kto tu vyznel ako Jano z Hornej Dolnej je práve tento
pisálek, zástanca zidobolsevickýxh médii a chazarských praktík.
Rester  - Kolonizačná dávka   |2010-05-04 14:40:24
S týmto článkom absolútne súhlasím a stotožňujem sa s názorom
napísaným autorom. Zaujímali by ma presné čísla koľko nás stoja
členstvá v Európskej únii a v NATO. Ako občan a daňový poplatník nemám
nárok poznať aj takéto dôležité informácie?
momo  - re: Kolonizačná dávka   |2010-05-04 18:29:21
Rester napísal:
S týmto článkom absolútne súhlasím a stotožňujem sa s názorom
napísaným autorom. Zaujímali by ma presné čísla koľko nás
stoja členstvá v Európskej únii a v NATO. Ako občan a daňový
poplatník nemám nárok poznať aj takéto dôležité informácie?

Máte moju podporu. Je to veľmi dobrý článok.
fzqihang01   |2011-03-24 08:22:01
There will be a enormous viewers that will have paid for 2007 in the last
eight months that are sanctioned to redevelopment to 2010 for
entirely free with their obtain. If you perform not have this option,
then relying on the hope adobe dreamweaver download for the new characteristics in Office 2010 and the charge of the wares on
distribute, you will like to make a determination what collection
is correct for you or your organization.
Dada  - Konečne   |2011-05-18 10:16:20
Konečne niekto nabral odvahu napísať pravdu. Stali sme sa obyčajnou kolóniu
zahraničných monopolov a NATO. Miešame sa do vecí do ktorých nás nič a
platíme za to vysokú daň, hrozba terorizmu, zločinnosti a drog. NATO určuje
mieru demokracie a kto s nimi nesúhlasí, je terorista a treba ho zbombardovať
bez akýchkoľvek príčin - stačí si spomenúť na štáty bávalej
Juhoslávie. Doteraz sa hanbím za prelety lietadiel nad Slovenskom.
slovensky narod  - Malo bude sibenic a veznic   |2011-07-16 16:15:32
Je to vsetko vlastizrada a genocida na narode.Za to sa vesia a tak aj bude!!!
Len registrovaní užívatelia môžu pridať komentár!

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Anketa

Ste za znárodnenie strategického majetku?
 

Externé odkazy